Thursday, September 19, 2013

apa akan jadi kalau kita mendengar slogan "ala. taulah pandai itu pun nak menunjuk!"


assalamualaikum. Ini bukan post entry pasal menimbulkan kontrovesi atau apapun yang berkaitan soal hati tepuk dahi tanyalah perut ke apa eh.

Ini soalan ct :
apa yang akan terjadi jika semua orang ter saiko dengan slogan "eh taulah pandai nak menunjuk pulak. Sudah2 lah tu. balik kampung r!!blah r!!" tetapi kenapa ct emosi erk?hahaha ayat belakang tu tambah efek supaya lebih berkesan lagi yer.

Maksud ct tersaiko apabila mereka2 yang terlibat dalam ahli yang dikatakan "menunjuk" itu akan rasa down dan malas nak menyebarkan apa yang diorang ketahui. alah..kire kecil hati lah. hati jambu getuw. tegur sikit.. ei menunjuk!! terus muncung sedepa. kadang2 ct buat macam tu. ingat kiut. Rupanya TAK! ahahaha..*crying*.

sebelum itu haruslah ct tanya kita hidup ini oxygen yang kite sedut itu lain2 ker? tanah yang timbus kite pun lain2 ke? busuk najis daripada sistem perkumuhan kite lain ke?bak kate kawan ct najis hidung pun kelabu or hijau. xde lain2 nak kaler pink ker ape ke. *najis hidung ahak ayat sopan*. Kan2? kita berkongsi dunia bukan dengan manusia je. Tetapi dengan semua makhluk ciptaan NYA. Ye dak?

Jadi janganlah perli2 orang yang cuba menyebarkan ilmu. Mungkin ada yang nampak sedikit menunjuk. Tapi mungkin dia sedang rasa excited. teruja. Macam ct. Benda yang ct paham crazy ah. ct sampai rasa nak nangis. Contoh yang ct nangis masa study logic gate. Fizik ct memang xboleh cengkam kaw2. Takat belai2 mampu ah. Tapi xper kisah hingusan. Hek3.

Kita dalam islam kan sudah di ajar ber SANGKA POSITIF. Jadi eloklah kita bersangka +ve. Tapi jangan pulak..

owh pencuri nak bunuh aku lepas amik duit aku sebab dia stress kot. xpe2. pasghah.

hey!itu lain nama nya. Sila daftar ke hospital yang ada ramai geng sengih sorang2. okeh Bagi ct kalau kita atau sesiapa tersaiko dengan keadaan camtu. mungkin akan jadi macamni

Beb!ko tau x macam mana ko dapat jawapan soalan nie?
entah xtau lah wey.

ko tau x ape kandungan buku nie? ko kan pernah bace kan??
entah xtau lah wey.

ko tau x macam mana nak pergi jalan ke seremban?
entah xtau lah wey.

ko tau x tandas kat mane?
entah xtau lah wey.

ehehe. perli lelebih pulak ct kan? entah xtau. HOII! PANG!!. ni bukan contoh. Jangan menjawab. Ok see? da nampak kan? Satu dunia ni akan di penuhi dengan perkataan ENTAHLAH WEY. Haiyaaa.. Bagi ct orang yang rajin berkongsi ilmu ke apa ke. even dia berlagak. CT insyaAllah akan terima sebab ilmu jugak kan? cuba lah kite belajar untuk berjalan seiring dengan orang lain. Orang memberi, menegur, Kita terima. Kita ambil yang baik daripada semua itu. Jangan lah mengade nak jugak cari kesalahan orang tu. Xelok lah kate monyet UKM sambil nyonyot coki2.

Haa.. cuba bayangkan kalau kite sebarkan ilmu. Mula2 seorang, pastu yang seorang itu pergi cerita ilmu yang dia dapat ke duaorang, then lastly berorang2. Xker beronok2 daripada seronok je itu lebih meronokkan?ahak. mintak maaf kat cikgu nik dan cikgu rositah lepas nie.huk3 *awas ini cikgu BM!*

kan daripada kita tau. beramai2 tau kan lebih elok. Misalnya kita alpha atau lupa dengan ilmu yang kita ada. Orang lain boleh mengingatkan kita semula. betul x?

Then masing2 dapat pahala! muscle pahala!..jeng3.. maaf ini bukan lukisan menimbulkan kontrovesi.


ct ada dengar2 masa zaman2 majalah didik dulu. kalau kita sebarkan ilmu. Nanti kalau ilmu kita tu still di sebar2kan. sampai Kita dalam kubur pun income pahala still masuk. Jadi janganlah jadi penghalang untuk orang lain sebarkan ilmu yang dia tahu. dan jangan halang diri sendiri dapat pahala daripada sebaran ilmu.

Jangan sebarkan AJARAN SESAT pulak!!

ct jenguk2 hadith. cuba baca. Kita takkan kurang atau rugi ape2 kalau kita sebarkan ilmu. malah makin meningkat dari segi kebaikan. pahala dapat. ilmu makin lekat. Kalau xnampak link ini boleh tengok di sini

Jadi sedar2 lah diri wahai2 orang yang suka men saiko dan mendown kan orang. alamak tersangka buruk. peringatan ini juga untuk ct sebenar nya. Xde siapa yang sempurna dalam dunia ini. ewah! falsafah getuw.

apa salahnya kalau orang itu berkongsi sesuatu kita sokong. kalau salah kite betulkan secara berhemah. kan2? Kita pun xrugi. Kita dapat ilmu bersama. Buang perasaan mazmumah itu. nauzubillah. Ct pun xlari dari kesalahan. Maklumlah manusia ini bersifat baharu. sentiasa melakukan kesilapan. Tapi kite perlu pelajari untuk memperbaiki diri. InsyaAllah:D

p/s:orang foreigner yang suka menjelajah satu dunia mesti diorang tau banyak benda. Still diorang merendah diri dan xmerendah2kan kita. Tapi ada jugak yang mengutuk. Tapi ingat xsemua orang macam itu. Tapi apa kaitan p/s ct nie??!ampun mat2 n minah2 saleh. Korang baik!..hehehe k. assalamualaikum. Kalau salah harap tegur secara hemah. ct boleh terima. kan dah pantun dah. daaaaa..


8 comments:

Unknown said...

betul tu ct kiyutt!! hehehe..penah kne gak cmni dulu..ermmm susah nak layan org cmni..piqa just ignore je..kalau dilayan makin sakit otak..huhu

Mukhlisah said...

huhu..xper..doakan jek la si fulang berubah:))...kadang2 kite pun terbuat gak an..ahak..nakal upe nye erk kite..ngeh2

Anonymous said...

huhuhu! tula..xpe2 kita sedar lagi sapa kita :)) ngehngehngeh melampau ke ayat saya?

Anonymous said...

http://www.facebook.com/theONEcattery

to ct again..*smile=)*

Mukhlisah said...

cik anon 1:aha..semua ada pndpt masing2..xdek la..xmelampau selampau keropok jatuh atas lantai..owhh!!*tragis keropok*

cik anon 2:wahhhh..nyanyau againn!!tq yeh..for the link:))

Anonymous said...

cik anon 2 : same2 =)

MISS IMAKASIHDANI said...

jeles la tu sb dia xbpe nk pandai, sb tu kate orang menunjuk. hehe

jom komen cini pulak cinta, kawan, kawan cinta ;)

Mukhlisah said...

huhu..xkisah lah dy pndai ke x..y penting..same2 la tolong menolong rite?huhu..okaiii..berehh