Thursday, September 19, 2013

Hukum melambaikan tangan??


assalamualaikum pembuka bicara,
bicara, bicara, bicara,bicara....lalu apekah yang ct berbicara kali ini??

macamnie. Ct tengah tensen tahap getah ikat rambut yang terikat kat rambut. Owh kesakitan yang menyala2. Eh?ct ade rambut ker??ngeh..ngehh..ngeehhh..ngohh...

Ct rase ct telahdi takdirkan jodoh. Wahh! jodoh getuw. Dengan encik kunci ct yang telah berjaya ct musnahkan dan semakin huduss ct rase untuk sem ini. Bertampal2 selotip, besi kunci senget. Ct ayu tapi ganas manje. Mase check in ct da buat lompat bintang da jesteru mendapat kunci chantekk!!!!yow!. Tetapi..kunci itu selamat dikebumikan dalam tandas..hua3~.

Dok apo..Dok apo.. Chill ct..rileksss.. bak kate buyut jiran (jiran chinese aku ade buyut ke?)

Mase sem lepas ct tengah jenjalan dengan member ct, Cik sunshine aka adila nget nama timang2 ngan kate nye lah. Masa syok bersiar2 dalam lingkaran ukm terindah tu. Tibe2 kawan ct yang berbangsa cine menegur ct. Ct ni pantang orang tegur. Haruslah xnampak biase la mata rabun tahap antarabangsa.

sengih..
lambai...
wat muke bajet dengan mengecilkan mata..

tibe2...PANGGG!!!

Adila nget: lis lambai dia ke?
ct cun:hah?a ah lah..maklum lah friendly gamak nye..*muke bajet+bongkak*..ngeh2..awat beb?
Adila nget: err..xdek la..ade mase skolah dulu xsilap,.kite tak digalakkan lambai ke arah lelaki.. Satu jari satu tarikan ke neraka.
ct cun: eh yeke??alamak..habis macam mane ni?? *moral down+duduk bersimpuh+gigit sapu tangan*
Adila nget:urmmm.. Xpasti lah saye.
ct cun: Hurmm.. bahaya ni. aku dah lah salu melambai penuh keriangan. adesss

ha!!!da paham situasi? jadi ct dengan penuh lambang2 persoalan kat tepi2 otak ni. ct segera lah.........sem ni baru tertanya balik..eheh..=="

ct tanya semua sumber yang ada. Setakat ini hadith ct xberjaya jumpa. Ct tanya ayah ct.

sms anak: abah ct nak tanya.
sms abah:assalamualaikum. Kuat ct bagi salam xperasan abah.
sms anak:ehehe..ampun2. eksaited. Waalaikumussalam.
sms abah:hah ape??abah bz ni. *bz tengok berita dunia*
sms anak: haaa. abah ct nak tanya betul ke ada yang kata kalau kite lambai ke arah lelaki xboleh??
sms abah: yap2. xdi galakkan bukan xboleh. kalau nak lambai boleh tapi jangan lebih kadar orang angkat takbir solat dan melontar jumrah.
sms anak:owhh hooo.. habis kalau terbuat macam mane??
sms abah: banyakkan beristighfar.

macam gitu lah kisah nye. Tengok??Nampakkan islam menjaga tata tertib kaum hawa tidak secara langsung kan??. SubhanAllah. Sesiapa yang ada dalil2 sahih mengenai pembuktian hukum ini please sangat2 bagi tau er?ct nak tau gak. Cari xjumpe=="

jadi ct cuba untuk berhenti melambai bagaikan monyet dapat bunga. Macam ini


Maka jadi lah macam ini:


segera putarkan tangan 180 degree, dengan pantas apabila tersedar keceriaan mula menyelubungi jiwa
segera tutup jari tapi lupa nak sorokkan dua lagi jari. Otak terlalu terkejut dan bizi dengan isyarat yang tiba2 mendadak.

segera menutup kelima2 jari apabila tersedar. dan kawan ct bertanya "mukhlisah??awak benci saya??"

ahahahaha..ade style cmni pun ade

tapi xpe.. ct berusaha lah ni mengawal diri. hehe. Kalau ada anak nanti kompem korang cari mana ct mane anak ct. Pasal dua2 perangai kanak2 rebina. =="

p/s:jadilah diri anda dan berusaha lah untuk jadi lebih baik. jangan cuba jadi lebih sempurna.
haaa.. Sesiapa yang ada dalil2 sahih mengenai pembuktian hukum ini please sangat2 bagi tau er?ct nak tau gak. Cari xjumpe=="

2 comments:

zizie said...

pengetahuan baru... share!!

sara E a.k.a ct said...

haaa..hamek2..sile2..jgn segan nye punn..*ah chai*..ahak